Matomo vs Google Analytics
Google Analytics
Matomo
Soulad s globálními zákony na ochranu soukromí
Google Analytics
Webům využívajícím Google Analytics hrozí pokuta za porušení GDPR. Soudní dvůr Evropské unie (SDEU) zjistil, že cloudové služby hostované v USA (jako Google Analytics) nejsou v souladu s GDPR a zákony EU na ochranu soukromí .
Právní důsledky těchto zjištění znamenaly, že používání Google Analytics je nyní nezákonné v zemích jako Francie a Rakousko . Očekává se, že další členské státy EU budou také následovat podobná rozhodnutí proti Google Analytics.
Přestože se společnost Google snažila, aby nová služba Google Analytics 4 byla více kompatibilní, data jsou stále přenášena do USA. Z tohoto důvodu není GA4 v souladu s GDPR (také známý jako DSGVO v němčině a RGPD ve francouzštině).
Matomo
Matomo, na druhé straně, může být vyrobeno tak, aby vyhovovalo nejpřísnějším zákonům o ochraně osobních údajů, včetně GDPR , CCPA, LGPD a dalších. To je zajištěno prostřednictvím robustních opatření na ochranu údajů, jako jsou:
- Data hostovaná EU
- Anonymizace dat
- Používání cookies první strany
- Anonymizátor IP adres prostřednictvím technik anonymizace dat
- Nastavení DoNotTrack
- Kratší data vypršení platnosti souborů cookie
Tyto záruky jsou důvodem, proč instituce EU, jako je Evropská komise, nezisková organizace aktivistů za ochranu soukromí, noyb a Francouzská agentura pro ochranu dat, CNIL důvěřují Matomo na svých vlastních stránkách.
Kromě toho byl Matomo schválen CNIL jako jeden z mála nástrojů webové analýzy, které lze použít ke sběru dat bez souhlasu se sledováním .
Vlastnictví dat
Google Analytics
Kompromisem s používáním bezplatného nástroje, jako je Google Analytics, je, že vlastní vaše data. To znamená, že Google může používat vaše údaje pro své vlastní účely, jako je cílená reklama. Což je také velká hrozba pro soukromí.
Matomo
Matomo řeší tento problém tím, že vám dává 100% vlastnictví dat . Vaše data webové analýzy jsou vaše, aniž by se do nich dívaly žádné externí strany. Získejte klid s vědomím, že máte plnou kontrolu, protože vaše data jsou používána pouze pro vaše vlastní účely webové analýzy. Vlastnictví dat vám dává možnost chránit soukromí a budovat důvěru u vašich uživatelů.
Navíc, protože data vlastníte a nevyužívají je třetí strany, můžete se zbavit bannerů se souhlasem cookie .
Sledování bez souborů cookie
Google Analytics
Obavy o soukromí vedly mnoho lidí k blokování nebo pravidelnému mazání souborů cookie třetích stran, jako jsou ty, které používá Google Analytics, což ztěžuje sledování chování uživatelů a získávání přesných informací.
Google Analytics 4 je však navržen tak, aby se vyvíjel do budoucnosti bez souborů cookie a spoléhá na soubory cookie první strany a strojové učení, které zaplňují mezery. I když to zní vzrušující, při porovnávání přístupu k vyplňování datových mezer se 100% přesnými údaji se vám vždy bude lépe rozhodovat podle posledně jmenovaných.
Matomo
Naštěstí je Matomo alternativou Google Analytics bez souborů cookie . Matomo používá config_id ke sledování uživatelů bez použití cookies třetích stran, strojového učení nebo vyplňování mezer. To znamená, že získáte 100% přesné zprávy, protože Matomo může sledovat, i když uživatelé mají soubory cookie zakázané nebo pravidelně mazané.
Díky špičkovým opatřením společnosti Matomo na ochranu soukromí uživatelů je společnost Matomo rovněž osvobozena od souhlasu se sledováním od francouzského úřadu pro ochranu údajů (CNIL). Se sledováním bez souborů cookie Matomo se můžete rozloučit s těmito dráždivými bannery souhlasu se soubory cookie, s jistotou se spolehnout na přesná data a chránit soukromí uživatelů.
Ochrana osobních údajů uživatele
Google Analytics
Společnosti jako Google mohou být hrozbou pro soukromí. Používání služby Google Analytics znamená, že se vzdáváte práva uživatele na soukromí, protože Google využívá analytická data vašich webových stránek pro své vlastní zájmy – inzerci.
Pro představu, když navštívíte web, který používá Google Analytics, Google použije tyto informace k vytvoření vašeho digitálního profilu a poté vám poskytne reklamu. Stále více spotřebitelů si uvědomuje a znepokojuje narušení soukromí Google Analytics .
Matomo
Přestože je Matomo softwarem pro webovou analýzu, jehož účelem je sledovat aktivitu uživatelů na vašich webových stránkách, bereme soukromí velmi vážně. Pokročilé funkce ochrany soukromí Matomo spolu s otevřenou a decentralizovanou povahou Matomo znamenají, že je respektováno soukromí vašich uživatelů .
Úspěšné značky plně respektují soukromí. Pokud totiž vaši zákazníci vědí, že jejich informace jsou u vás v bezpečí, je pravděpodobnější, že se budou vracet.
Možnosti hostování
Google Analytics
S Google Analytics je vaší jedinou možností hostování cloud. Pro někoho to nemusí být problém, ale pro ty, kteří chtějí svá data webové analýzy hostit sami, služba Google Analytics nepřichází v úvahu.
Matomo
Naštěstí Matomo nabízí větší flexibilitu se dvěma možnostmi hostování – Matomo Cloud a Matomo On-Premise.
Matomo Cloud je ideální volbou, pokud chcete pohodlí, hands-free údržbu a podporu od odborníků Matomo. Tým Matomo se postará o všechny technické aspekty hostování vašich dat (v Německu) a údržbu platformy, takže se můžete soustředit pouze na používání nástroje ke zlepšení vašeho podnikání. Pokud vás tlačí čas a potřebujete nástroj, který funguje hned po vybalení, Cloud je celý balíček.
Matomo On-Premise je naopak splněný sen pro technicky založené. Pokud jste to vy, pak díky této flexibilitě budete moci vytvořit nástroj, který splní každý váš analytický rozmar. Budete muset zvládnout technické aspekty nastavení a údržby vlastního serveru, ale budete mít úplnou kontrolu nad tím, jak jsou vaše data uložena a jak k nim přistupujete. Matomo Marketplace také obsahuje více než 75 pluginů, takže můžete najít tu správnou kombinaci funkcí, které vám vyhovují.
Matomo On-Premise je skvělá volba, pokud hledáte alternativu Google Analytics s vlastním hostitelem. Nejlepší ze všeho je, že je a vždy bude zdarma.
V každém případě obě možnosti hostování nabízejí bezpečné, flexibilní a vyhovující řešení.
Open source
Google Analytics
Google Analytics je uzavřený proprietární produkt. Zjednodušeně řečeno, zdrojový kód, na kterém je Google Analytics postaven, není veřejně dostupný. To přichází s mnoha nevýhodami a bezpečnostními obavami (v jednom případě se hackerům podařilo proniknout do Google Analytics a ukrást informace o kreditní kartě ).
Nevýhodou Google Analytics jako uzavřeného produktu je nedostatek přizpůsobení, některé chyby nemusí být nikdy opraveny a nad produktem nemáte žádnou kontrolu.
Matomo
Open source povaha Matomo z něj dělá jednu z nejbezpečnějších dostupných platforem pro webovou analýzu. Prostřednictvím Matomo Bug Bounty Program je neustále aktualizován a vylepšován vášnivou komunitou vývojářů, kteří se věnují opravě chyb, hlídání podezřelých aktivit a zajištění toho, aby byl nástroj bezpečný a odpovídal nejvyšším standardům.
Jak je povahou open-source, Matomo On-Premise je extrémně flexibilní, takže si můžete navrhnout řešení, které vyhovuje vašim konkrétním potřebám. Je také zdarma, takže je přístupný všem.
Přesnost údajů
Google Analytics
Google Analytics provádí vzorkování dat a strojové učení, aby zaplnilo mezery. Jinými slovy, po určité prahové hodnotě se analyzuje pouze část (nebo vzorek) celkového množství shromážděných dat. Místo toho, abyste získali úplný obrázek se všemi svými daty, získáte předpoklad založený na tomto vzorku.
V GA4 se vzorkování automaticky použije, když:
- Provádějte pokročilé analýzy, jako je kohortová analýza, průzkum, překrytí segmentů nebo analýza trychtýřů s nedostatkem dat
- Mít více než 10 000 000 datových řádků a generovat jakýkoli typ jiné než výchozí sestavy
To způsobuje nejistotu, protože podniky musí při přijímání zásadních rozhodnutí spoléhat na předpoklady.
Matomo
Matomo, na druhé straně, nezohledňuje data, takže můžete věřit, že data, která vidíte, jsou úplná a přesná. To je nezbytné pro podniky založené na datech, které se potřebují rozhodovat na základě přesných informací.
Kromě přesnosti dat je zde 6 dalších důvodů, proč byste měli přejít z Google Analytics na Matomo .
Datové limity
Google Analytics
Jako bezplatný nástroj má Google Analytics zavedené datové limity, a jakmile překročíte 10 milionů přístupů na váš web, nová data nebudou zpracována.
Chcete-li zvýšit datové limity Google Analytics , museli byste za upgrade na GA 360 platit ~130 000 USD ročně. Pro většinu uživatelů to není schůdná možnost.
Google Analytics nemá žádná omezení. Objevte 10 klíčových omezení Google Analytics , o kterých byste měli vědět.
Matomo
Na druhou stranu, Matomo nemá žádné datové limity . Můžete tedy sledovat tolik dat, kolik potřebujete, aniž byste se museli obávat překročení kvóty. Díky tomu je Matomo cenově výhodnou volbou pro podniky s vysokou úrovní provozu nebo komplexními datovými sadami. Další informace naleznete na naší stránce s cenami .